avatar

igår var elin så rar och fin så hon bjöd mig på bio.
fast hon gick inte med på att vi skulle se new moon så jag slängde
bort två timmar och fyrtioen minuter av mitt liv på avatar.

Filmen handlar kort och gott om att vi jordbor, år 2154,
har upptäckt en värdefull mineral på den vackra planeten Pandora.
Men nu är det så att de som bor på planeten, det kallade Na'vi-folket,
har den som sitt älskade hem, bor ovanpå just den plats
där det finns mest av mineralen. För att få tag i mineralerna skapar
vi kloner av Na'vi:erna för att kunna infiltrera deras värld och övertala
dem om att lämna sitt hem så att det blir fritt fram att ta mineralen.
Dessa kloner kontrolleras av oss, när vi befinner oss i medvetslöshet i
en slags kammare. Vi styr dem som oss själva.
Jake Sully ska styra en av dessa kloner, som kallas "avatarer".
Han lyckas lära känna dottern till klanledaren av folket på planeten,
och börjar arbeta för att få deras förtroende. Men så börjar han
inse vilka som är den riktiga fienden...

avatar avatar
jag kan börja med har de slutat visa avatar den sista luftbändaren
på nickelodeon, inte okej asså.
men om filmen, den var bättre än jag förväntat mig.
och jag hatar det för på ett sätt tyckte jag om den och på det
andra sättet ville jag att den ska vara dålig.
fast den var as snyggt gjort,
-inte undra på att den är världens fjärde dyraste film.
filmens handling påminner väldigt mycket om pocahontas.
och den var som de flesta fantasy filmerna väldigt uppenbar.
det jag stör mig på är att tog 12 år för killen att skriva manuset
12 år, snacka om att han inte måste ha gått in för det så mycket.
dock är den inte värd att slänga 100 spen på.
och det går att se den ett antal gånger för att den är så snyggt gjord...

haha ser mer ut som hulken i blått än en avatar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Avatar är den nästa filmen som någonsin har gjorts! Jag är fan kär i Neytiri, den hade allt! Kärlek, action, sorglighet, lycka, frihet och allmänt storslagna scener. Inte värt 100 spänn? Jag skulle betala 1000kr för att se den o.O Bästa filmen som gjorts! Men förstår din kritik, fast den suger. AVATAR! <3

2009-12-28 @ 21:00:00
Postat av: sofia

jag fick slänga 150 fucking spän på den ;o

och jag blev till och med dit tvingad ;o

inte okej assa!

2009-12-29 @ 20:20:58
URL: http://henriksbloggen.blogspot.com
Postat av: alice.

Avatar var visst bra , tillochmed sjukt bra ! :)

2009-12-30 @ 12:48:50
URL: http://aaliicen.blogg.se/
Postat av: armita

hahaha a den e mkt lik pochahontas..ahhah den var en sån typisk amerikans fatasy film och den e överskattad :P... men att dem inte sänder avatar på nikilodien e absolut inte okey...men asså har det tagit slut helt eller är det bara ett uppehåll??

2010-01-02 @ 17:02:19
Postat av: A

blir besviken när du säger att du på ett sätt tyckte om den! fy julia!

jag blev halvt tvingad att se den, och helt seriöst så blev jag rastlös och somnade..

2010-01-09 @ 01:26:05
URL: http://alexandragocan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0