i taket lyser stjärnorna kritik

hallå, kände att det var dags att kritisera lite igen..
denna gången blir det en film som kom som en STOR besvikelse
i taket lyser stjärnorna

Jenna är fjorton år och borde bara behöva oroa sig för brösten som aldrig växer,
varför hon inte är lika populär som Ullis-Knullis och hur hon ska få
Sakke snygg snygg snygg att bli kär i henne, eller åtminstone upptäcka att hon finns.
Men hemma hos Jenna finns en jobbig mormor och en älskad cancersjuk mamma.
Och i Jennas ficka ligger en bortglömd dikt: "Om du dör mamma, då tar jag livet av mig

POR QUÉ POR QUÉ POR QUÉ !
boken är en utav de bästa böcker jag har läst.
och sen får man höra att en film ska komma ut och självklart blir man pepp
och ser fram emot filmen.
men nej nej, regissören hade tydligen tänkt ta bort alla händelser
från boken och göra egna dåliga kopior.
jag fattar inte, filmen har inget med boken att göra.
klart att man inte kan ha med allt från boken, men att skriva om den går ju inte.
jag vet inte med er men jag tycker att filmen blev en stor flopp.
och sen har jag lagt märke till att sverige är ganska dåliga
på att skaffa blonda överdrivna fjortisar i filmer.
HALLÅ, kolla runt er de finns överallt, de är som små parasiter
man kan ju inte ens gå utanför dörren utan att se någon
översminkad unge med toffsar ända upp till låren
varför jag säger detta är för at jag tycker att de inte fick till "Ullis" i filmen.
i boken beskriver de henne som en lång tjej, med
långt vackert blont hår, liten bränna och stora bröst.
inte någon med blont kort hår, glugg och blekare än en jinju-kid!

jag kan hålla med om att filmen är ganska bra om man inte tänker
på vad som händer i boken, men bara ganska.

btw så tycker jag att jag borde vara den som kritiserar filmer där
uppe i stockholm för vem i fan ger den här filmen 5 utav 5?






Kommentarer
Postat av: alice (:

hahahahah babe du är underbar på att kritisera :)

2009-10-16 @ 21:11:30
URL: http://thedeepway.blogg.se/
Postat av: anna

Hahahaha!

Den var verkligen överskattad.

2009-10-24 @ 14:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0