coraline


Coraline handlar om att hon flyttar till ett nytt hus med sina
mycket upptagna föräldrar. När de uppmuntrar henne att undersöka sitt nya hem
och sluta störa dem hittar hon en hemlig dörr som leder till en annan dimension.
Till sin förvåning dyker hon upp hemma hos sig då
hon går över till den andra dimensionen. Här har hon allt hon kan önska sig.
Men om hon vill stanna så måste hon sy fast två knappar till ögon. 
Så att gå in i genom dörren visar sig vara en inte helt bra idé och
historien sjunker allt djupare ner i en oförutsägbar Tim Burton-doftande gryta.


BÄSTA ANIMERADE FILMEN EVER SÄGER JAG BARA!
den är spännande, humoristisk, fantasy och har en liten gnutta av skräck i sig.
coraline är inte lik andra animerade filmer utan är mer gjord för vuxna/ungdomar.
mysko och oförutsägbar är den precis som jag gillar.
man sjunker in i filmen och miljön är härlig.
rösten till coraline görs av Dakota Fanning (stort fan)
och rösten till den onda mamman görs av Susan Mayer.

om denna möjliheten fanns
skulle du sy dit knappögon för att kunna leva i din dröm värld?

 

jag försöker spela coraline



Kommentarer
Postat av: virrmeister

jag tänekr aldrig se den filmen! den verkar ju urläskig! :< nepp, aldrig! ;d bra recension though

2010-01-18 @ 00:19:16
Postat av: armita

2010-01-18 @ 22:12:31
Postat av: armita

COOORLINEEEE!!!! SHIIT VAD den ÄGEEEER!:D huhihi den perfekta dröm, uhh vill ha knapp ögon och all shiit :D ahha du vet att det finns en corline hemsida där du laddar upp en bild på dig själv och sen fixar knapp ögon, as nice D

BTW, härlig bild :D<3

2010-01-18 @ 22:14:39
Postat av: armita

COOORLINEEEE!!!! SHIIT VAD den ÄGEEEER!:D huhihi den perfekta dröm, uhh vill ha knapp ögon och all shiit :D ahha du vet att det finns en corline hemsida där du laddar upp en bild på dig själv och sen fixar knapp ögon, as nice D

BTW, härlig bild :D<3

2010-01-18 @ 22:14:41
Postat av: sofia

DU ÄR SÄÄÄÄÄMST PÅ ATT UPPDATERA!!!

jag vill ju läsa din blogg men den är typ bara uppdaterad en gång på miljonen när jag går in -.-

kom igen nu julia lägg på ett kål(kol) hur det nu stavas xd och börja uppdatera :D!!

2010-01-27 @ 18:03:50
URL: http://henriksbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0